• maestru - Corsu - corse - corsican

     

    Luni 6 di maghju 2024

     

    Catédraticu

     

    Storia storica è filosofica

     

    U mo nome veru è veru hè Christian Diez Axnick Matilla Villar Dominguez ... è in a mo famiglia distante, da a parte di a me nanna, truvamu nomi cum'è Schadeck, Hermann, Gotlieb. Aghju assai vechji antenati spagnoli, tedeschi, cechi, ucraini.

     

    A mo famiglia da parte di u mo babbu, u spagnolu, hè più compactu. Una bona quarant'anni fà, avemu avutu amichi, di Toro cum'è noi, ma soprattuttu di Galizia, i Dominguez de la Torre. S'eranu trasferitu in un appartamentu in Sevran, vicinu à Aulnay.

     

    Eranu "Galleguitos", cumu si chjamanu in spagnolu. A mo famiglia hà cunnisciutu una volta una altra famiglia, ancu di Galizia. Tutti sò morti in un tragicu è terribile accidente di vittura à l'epica, micca luntanu da Toro.

     

    I Dominguez de la Torre eranu musicisti assai grandi, di statura europea. U babbu, a so moglia, dui gemelli, è Téré, a so surella. In u so gruppu c’era un batterista, un francese, è una francese, una cantadora assai bona, cum’è Téré. Cantavanu rock'n roll è canti di variità, puntuati da uni pochi di canti di u repertoriu gallegu. À l'epica di i tituli di u gruppu "C'era una volta per esempiu". Aghju avutu l'uccasioni di vede à Joëlle, a cantante di stu gruppu, à l'uspidale di Gonesse, qualchì annu prima di u suicidiu. L'aghju vistu in a sala d'urgenza. Era una grande dama è una grande artista francese, d'origine danese mi pare. U so veru nome era Mogensen.

     

    Altrimenti era veramente un gruppu assai grande, u batterista cantava rock in l'apertura, canzoni di Eddy Mitchel. Avianu dui grossi organi elettronici, un prufessore di matematica è di musica chì i survigliava durante i cuncerti, ogni tipu di strumenti, ancu dui accordioni, è sopratuttu e zitelle avianu una voce assai bella.

     

    A Signora Dominguez avia l'idee fissate, avia u so maritu, chì ci facia tastà chichas, è Fermin, un vechju galizianu di bona natura. Ella soffriva. Ella disse chì ùn meritava micca avè avutu dui figlioli gemelli dotati. È quandu u so maritu hè mortu, ùn hà micca resistitu, si ghjittò da u 7u pianu di a torre induve a famiglia campava. Avete avutu veramente curaggiu per fà. L'hà fattu per capriccio.

     

    Finì cusì l'epica di unu di i più grandi gruppi francesi di varietà è rock'n roll, ma d'origine galiziana. L'avia vistu cù u mo babbu, i mo fratelli, a mo mamma è l'amichi. Cantavanu rock, rockabily, varietà francesi, canzoni cum'è " Santa Lucia " o " Te canto a Galicia ".

     

    Allora s'ellu aghju l'urighjini spagnoli distanti, induve truvamu un Dominguez, eranu veramente in cima di u so arti è variità in u sensu largu. U cantu hè un sacerdòziu, un fine in sè stessu, è eranu veramente grandi artisti è grandi musicisti.

     

    Aghju ancu fundatu un gruppu cù l'amichi chì sò ghjunti cun noi per vedeli in cuncertu. Ma ùn durò micca.

     

    In Spagna, i " Catédraticos " sò a parte di u leone di u cleru. Sous le régime de Franco, l'Église catholique vivait unie et unie. U cleru era assai ben furmatu. Altrimenti, Franco si alliò dinù cù i laici, i Ghjudei, i Musulmani, i Prutistanti. Era u megliu alliatu, cusì durò più chè l'altri.

     

    L'idee ripubblicane sò state screditate, sia perchè sò demagogiche sia perchè sò utopiche. In ogni casu, fora di u sucialismu, a republica hà avutu ancu e so ore di gloria, ma ùn hà pussutu piglià è mantene u putere in una Spagna cunsirvatrice è tradiziunalista.

     

    U mo babbu era più dimucraticu, era ancu unu di i più grandi pittori è laccaturi di u seculu passatu.

     

    Oghje, a libertà hè tutale, i gradi di libertà sò diventati più impurtanti, per tutti i mutivi.

     

    L'aggressione russa mette in discussione a cuesione europea, mette in discussione l'interessi naziunali è indebolisce a pace in tuttu. Una volta, l'Ucraina hè sacrificata, vilipendiata, accusata, calunniata mentre tanti Ucraini sò stati deportati in u 39-45.

     

    I Russi anu abbattutu l'ultimi ostaculi chì assicuravanu a pace. Oghje i suldati russi sò pagati per rompe ucrainu, sò incuraghjiti à fà cusì.

     

    I capi pulitichi anu guidatu a ghjente versu a guerra. Hè un cataclismu è un orrore.

     

    Mantene una sensibilità sucialista, perchè l'idee di a diritta sò in impasse. Un mondu artificiale fattu di una sopravvivenza è di demagogia rallenta avà a marcia versu a pace.

     

    A morte di u mo fratellu David in u 1998-1999, pocu prima di u millenniu, m'hà alluntanatu definitivamente da l'aventure pulitiche. Vivemu, cum'è u mo babbu hà dettu, "in a valle di a morte". A tempesta avia distruttu tuttu, i tetti, tuttu. L'attellu hè in pezzi. U tettu hè statu strappatu cumplettamente.

     

    Investire oghje costaria assai soldi.

     

    Comu vi dicu, Dominguez de la Torre era vicinu à l'altura di a musica pupulare europea, è l'amichi cù i quali sò andatu à vedeli dopu m'hà purtatu à turnà à vede unu di i più grandi gruppi di rhythm and blues di l'epica. Noi stessi aviamu furmatu un picculu gruppu.

     

    Era una banda veramente grande, in parte autodidatta, chì s'ispirava da Eric Clapton è J.J. Mustapha, cantante è solista d'origine tunisina, cum'è Shiri Maïmon oghje, hà purtatu u spettaculu. In più, ci era un organu, un sax è un armonica straordinariu, una sezione di ritmu è un bassista. Stu gruppu hà tenutu u so propiu contru à i più grandi gruppi americani o anglosassoni di rhythm'n blues, cù assai boni soli, in particulare in a parti di ottone.

     

    Giravanu l'America, facendu più di dui milioni à notte. Questu significa chì era un gruppu assai grande, cuminciendu cum'è dilettante è ghjuntu cum'è prufessiunale.

     

    A musica pò ancu esse cunquistata. Era veramente una grande musica muderna.

     

    Ieri sò andatu in rue de Thorigny, à l'Hôtel Aubert de Fontenay, o à l'Hôtel Salé, per visità u museu naziunale Picasso. Ùn mi dispiace micca. C'eranu tutti i grandi mercanti d'arte di l'epica, Daniel-Henri Kahnweiler, Léonce Rosenberg è u mercante tedescu Wilhelm Uhde, chì si trattava in particulare di Séraphine de Senlis

     

    Stu hotel currisponde à una donazione fatta da a famiglia Picasso in u 1985.

     

    Sò stati soprattuttu questi cummercianti chì aiutavanu à finanzià l'arti astratti è u cubismu. Ci sò opere di Fernand Léger, Max Jacob, Jean Metzinger, nature morte di Henri Matisse, fresche surreali è metafisiche di Giorgio de Chirico, è altre opere, un pittore armenu. U Museu Picasso sopratuttu permette di cuntemplà l'opere cubiste è astratte di Pablo Picasso.

     

    Picasso era unu di i rari artisti di manca, si pò sentu chjaramente a ricerca in u so travagliu, sta vuluntà di fughje l'academicismu è pruvà novi avventure muderniste è espressive.

     

    U mo babbu, chì era più à diritta, era unu di i più grandi pittori è decoratori di lacca di u seculu passatu. Maruja, a figliola di u so ziu, chì era sindaco republicanu di Toro, era ancu unu di i dui o trè fundatori di l'orchestra di a radiu-televisione spagnola ( RTVE ).

     

    Cunniscia musicisti assai grandi, cechi, israeliani, spagnoli, tedeschi, cumpresu Narciso Yepès cù quale era assai amichevule, o ancu Daniel Barenboïm, o ancu Cobos, u direttore d'orchestra spagnolu vicinu à quale hè intarratu, Salamanca o piuttostu Madrid. À a fine di a so vita, avia un appartamentu in Madrid.

     

    Sò andatu à sente à u cunsulatu spagnolu induve hà ghjucatu u viulinu cù un pianista cecu assai grande. À l'epica c'era una mostra nantu à l'incisioni di Goya è i ravages di a guerra.

     

    Hà fattu tour triunfali cù l'orchestra naziunale di RTVE, cù Ravel, tutte e sinfonie di Beethoven ( una per ogni tappa ), i classici spagnoli, Turina, de Falla, Albeniz ecc. M'hà datu un discu di 33 rpm, u 5u di Kurt Mazur.

     

    Maruja era una virtuosa è una grande violinista, " la prosora ", cum'è a chjamavamu. Era piuttostu di manca è prufonda sucialista. Ma u destinu ùn l'hà micca risparmiatu, cum'è Mamma hà persu u babbu, hà avutu à travaglià dura. Sò andatu à vedella à u TMP, induve hè statu unu di i più grandi mezzo-soprano argentini in u mondu, chì hà cantatu in stu repertoriu classicu argentinu magnificamente eccezziunale. L'orchestra hà finitu cù Ravel.

     

    A mo famiglia hè una famiglia di artisti. Avemu ligami di famiglia cù Dominguez de la Torres ? Ùn sò micca, sò solu chì aghju ancu l'antenati chjamati Dominguez. I Dominguez de la Torre eranu ancu di Toru, po in Sevran.

     

    Oghje, parechji artisti di grande varietà ùn sò più. A musica populari ùn hè micca cusì faciule cum'è pensate.

     

    Oghje, vogliu cuntinuà sta tradizione artistica di famiglia. Ma per quessa, avissi da riapre un attellu da cuntinuà in laccatura è dicurazione, mistieru difficiule è raru.

     

    Mi mancanu i mezi per fà, è i banche sò abbastanza riluttanti à prestà soldi.

     

    Per d 'altra banda, simu quasi un quartu di u 21u seculu. Avemu da pruvà à prughjettà noi stessi in u futuru, è anticipà lu.

     

    In u passatu, aghju travagliatu circa deci anni cù Andrés Serrita, unu di i figlioli spirituali di Sabicas. Era tandu unu di i più grandi chitarristi zambras in u mondu. Mi ricordu sempre di stu cuncertu di Manuel Torres in u 1982, quandu hà rimpiazzatu Chano Lobato. Un tenore immensu chì coprì l'audienza per chilometri.

     

    Hè ancu a magia di a musica. Ùn detemu micca a musica, a vivemu è vive in noi. A musica hè una lingua universale.

     

    Christian Diez

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Partager via Gmail Yahoo! Google Bookmarks

  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :